Zaczarowany świat bajek
2024
Nasza szkoła przystąpiła do projektu:
“WSZYSTKIE DZIECI ZBIERAJĄ ELEKTROŚMIECI”
Celem akcji jest podniesienie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz zwrócenie uwagi na prawidłowe gospodarowanie odpadami. W zamian za przyniesiony zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny szkoła otrzyma bon, który wykorzysta na nagrody rzeczowe w postaci materiałów biurowych.
Jedynym warunkiem jest mobilizacja do działania, porządki domowe i chęci!
Do akcji szkolnej mogą przyłączyć się również firmy i instytucje, które oddadzą zużyty sprzęt na rzecz wybranej szkoły.
„IM WIĘCEJ SPRZĘTU UZBIERAMY, TYM WYŻSZY BON OTRZYMAMY!’’
Zaproszenie do złożenia oferty
Dokumenty do pobrania:
******************************************************************************************
Nowa ekopracownia w Szkole Podstawowej w Sługach.
Miło jest nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała dotację ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na zrealizowanie projektu „Utworzenie ekopracowni Szkoła Podstawowa w Sługach – budynek w Nowym Gaju 23” w ramach konkursu „Nasze ekologiczne pracownie”. Ogólny koszt utworzenia ekopracowni to 42 415zł, z czego 40 215zł stanowi dofinasowanie WFOŚiGW w Łodzi.
Przyznane środki finansowe pozwolą na gruntowną modernizację istniejącej już pracowni przyrodniczej tak, by była nowoczesna, funkcjonalna i estetyczna. Sala wyposażona zostanie w nowe meble, ławki, krzesła i gabloty. Zamontowane zostaną nowoczesne lampy o dobrych cechach oświetleniowych i energetycznych. Wymienione zostaną rolety, a na parapetach pojawią się rośliny, które posłużą również do obserwacji i doświadczeń w czasie lekcji. Uczniowie zyskają dostęp do interaktywnych pomocy dydaktycznych, które ułatwią i uatrakcyjnią proces edukacyjny. Nauka w ekopracowni będzie sprzyjała rozwojowi uczniów i niewątpliwie przyczyni się do wzrostu zainteresowania przyrodą oraz zainspiruje młodzież do podejmowania działań na rzecz środowiska przyrodniczego. Umożliwi uczniom zdobycie umiejętności perspektywistycznego myślenia, dzięki prowadzeniu obserwacji i doświadczeń, a także prowadzeniu zajęć w terenie oraz analizy ich wyników przy wykorzystaniu wyposażenia pozyskanej bazy dydaktycznej. W nowo utworzonej pracowni realizowanych będzie wiele projektów oraz przedsięwzięć o charakterze ekologicznym, w które zaangażowana będzie cała społeczność szkolna.
Strona 1/25